Translate

Tuesday, November 6, 2007

安息年回顧(理財篇)

06年8月, 踏入工作第七年, 神既恩典同利未記廿五章18-22節既應許, 令Billy's salary increase係公司平均數既3倍(cuz of 1st yr出bonus); 投資return係budget既3倍, 又係index既3倍, 所以, 神要求Billy守安息年, 沽出手上2/3股票(基金). 加上匯豐上年3Q開始為次按(sub prime mortgage)發盈警, 站在投資角度, 唔敢揸咁多貨.

對Billy來講, 十一or十二奉獻係within control又係理所當然, 所以唔難, 但gave up投資回報一來amount超過奉獻金額, 二來唔太覺得理所當然, 所以, 對我來講幾大犧牲. 亞伯拉罕獻以撒, 同樣係無理又無聊既要求(read利18:21唔好大細超), 但亞伯拉罕卻順服.

於是我憑信心沽出手上2/3股票, 買乜好呢? cash or bond? 又想到亞伯拉罕佢要獻以撒, 點解以撒唔爭扎反抗? 因為順服? 不如話佢低低地? 以下解釋係合理, 不過相信只有Billy咁唔正經既人先想到: 唔理以撒條氣順唔順, 亞伯拉罕都做好左安全操施, 1) 淨係同個仔, not僕人上山, 令以撒冇幫拖, 亦冇人勸以致心軟; 2) 叫個仔揹柴, 走都走唔到; 3) 自己揸住火同刀, 打都唔驚. 同樣, 要make sure Billy唔會回頭將 cash買股票, 定期都末夠好, 買bond fund, lock住如果唔係會罰redeemption fees果種.

07年上半年, 1) 股市因為大小合併消息而不斷創新高, 睇住過市係咁升, 自己D股唔升 :< 2) 6月, 債息上揚75 bsp or 15%, 反而令我五年來首次出現負 return :< 3) 我幫朋友s投資, 個市賺到而我果D又冇, 壓力好大, 比人話, 比人笑 :< 4) 媽咪唔識又學人買樓(話左佢), 以致損手爛腳, 損失慘重, 比我6月知道左 :< 5) 輸錢仲要繼續供, 加上生意困難, 好慘好辛苦, 於是我借左筆餞(當然唔細)比媽咪解困, 令我整個 cash flow差D拖瓜 :< 6) Daddy加拿大家費係媽咪問借錢運返港之後出現緊張, 比Daddy話我用晒D錢投資而唔理屋企, 比人話得好冤枉, :< 7) 不過, Daddy因為媽咪兩年冇send家用, 又成日比媽咪話佢大洗(cuz媽咪用hong kong standard去比較Canada既家費)而變得depress :< 見到daddy媽咪咁, 都好唔開心.

亞伯拉罕順服, 但不忘時刻聆聽主聲, 所以臨危不亂, 照神吩咐以羊代子獻上. 我問神:「我唔賺冇所謂, 你都唔好叫我蝕 ar. 你仲要我比話, 比人笑, daddy媽咪又咁, support又揾唔到(cuz $@church太sensitive, 你想我點? 安息年我為你守左, 點解你要咁折磨我?」聖靈:「你bond蝕既錢比上年賺邊個多? 你幫人投資就預左會比人話, 不過投資本來就有賺有蝕, 教識人接受佢都係你既責任. 至於你daddy媽咪, 佢地要學識 let go同互相體諒, 又要知道自己既limitation, 否則會一直唔開心落去. 你為左我, 放棄賺$, 去關心我所關心既, 我好開心, 你覺得你呢次沽股票入債券有冇錯? 如果冇, 就堅持到底, 你唔係同人分享股市就爆? 你信得過自己, 就更加要堅持到底. 今次既lose(唔係次次)就當係借比我啦, 我借得你就一定還你. 唔好太唔開心, 讀下聖經就冇咁唔開心....」

8月, 股市大跌, Billy憑住神恩典, 得以全身而退, 8月16日收市, 仍然冇蝕一毫子. 17日大市裂口高開, 神亦照住佢應承Billy既諾言, 係果一瞬將錢還比Billy, 媽咪生意ok, 又將錢還比Billy, 以致Billy有錢比家用, cash flow危機亦因此告一段落.

No comments: