Translate

Saturday, November 17, 2007

安息年回顧(2)

07年8月8日, 安息年正式劃上句號, 5月債券既虧損以及6月家庭既財政危機亦告一段落, 當一切回復正常, Billy就問神:「點解你要孩子守安息年? 唔通你唔話比我知嗎?」聖靈:「我要你守安息年, 你知唔知係乜野意思?」

靠住神既祝福, Billy既資財一年勝一年, 在過去7年多以高速不斷增加. 而呢個祝福卻令金錢奉獻續漸被邊緣化. 何謂邊緣化? Billy奉獻依然係收入15-16%, 但同資產相比, 卻變得越來越微不足道, 呢個就係邊緣化. 邊緣化其實係好事, 因為最理想既退休資格眞係令人工收入邊緣化(坊間稱之謂financial freedom), 用投資回報完全取代人工收入, 要達到人工收入被邊緣化這個退休目標, 無可避免係十一/五一既金錢奉獻會首先被邊緣化. 那個係Billy, 仲有生活係資本主義, 自由市場下, 每一個基督徒都要面對既問題, 無論你覺唔覺, 理唔理都好.

對其他人影響有幾大, 我唔知, 對Billy, 我相信係大架, 唔係膚淺地認為佢對錢sensitive, 這要從Billy自小建構既信仰生活觀講起: Billy係一個相信以小控大既人, 由求學時期用10分1時間親近神, 借此拉緊其餘10分9既生活/時間, 達到以神為主, 珍惜每一刻既時間管理目標, 同樣, 自出身以來, 用奉獻去拉緊其餘10分9既金錢, 達到以神為主, 善用每一分既金錢管理目標. 當奉獻和資產既比例減少, 制衡力就會相對減少, 時間, 收入同支出都可以以神為主, 資產又用乜野去令到Billy以神為主?

神故意要Billy經歷由巨大回報到安息年間果種冇淡好食(-2.5%)所帶來既衝激; 又親眼見到之後次按風暴, 股市點樣係2星期內跌15-20%, 而Billy又一毫子都冇蝕既神蹟, 叫Billy體會到資產上以神為主既重要性, 但係要有系统咁以神為主, 即使奉獻同收入都邊緣化都以神為主, 要點做呢? 「大而可畏既主啊! 求你教我.」

第一, 股市升升跌跌, 每日都可以比一年奉獻amount多, 唔震憾就講野; 賺得比股神仲多(in %)亦會好易以為自己係股神, 我要不斷提醒自己, 賺得多唔係罪, 但當人人都賺, 自己就絕對唔係股神, 而係普通人, 就算係股神, 目標都係「保本」, 我又算乜野呢? 第二, 賺得多, 隻手就鬆(洗豪D), 說話行事同工作都會不知不覺間有種不可一世既感覺, 要嚴密監視, 求聖靈鑑察; 第三, 長線投資, 睇新聞, 而唔睇報價, 亦唔計算自己賺多賺少, 係另一個control; 第四, 用時間換取思想, 加重讀經同寫blog時間, 又加重在朋友中交通建立, 為世界/身邊人代禱既時間, 令股市波動心理影響因此冲淡. 「大而可畏既主啊! 求你保守我.」

No comments: