Translate

Thursday, July 11, 2013

職場再遇主之平衡木上的掙扎(3) 草泥馬的怒筆拾遺

手痕, 忍唔到手, 既然被edwin liu 起我條根去諗:p 冇辦法唔解.
先比返個 credit 比曾司翰的壞鬼釋經. 有講過路十. 我的解釋用他的分析做起點去講路十如何怒筆拾遺.......

根據
你估在耶穌時代的人點評價馬大同馬利亞? 一個好 忙, 一個聽道? 猶太人超熟聖經, 佢地分析人, 分析事一定會根據聖經(其解釋是否太字面是另一回事)問題係佢地會 根據邊幾段聖經?
 
箴言卌一一定係其中一段. 也就是說耶穌時代的猶太人會覺得賢德的婦人就 是要起來服事lor.

當時
假如耶穌係勁叻的夫子, 他冇理 由唔知. 所以當馬利亞成尊佛咁坐在主前. 馬大(也 代表所有猶太人, 亦代表當時信徒讀者)睇到/讀到 會忍唔住出聲,"夫子, 你幫我勸佢.(因為馬利亞唔跟 傳統, 沒有賢德的婦人的表現) "

勢估唔到耶穌會讚馬利亞, 仲讚過龍地話她揀了上 好福份. 唔止, 反而潤馬大( 賢德的婦人)為許多事 忙亂"

what? 我想馬大會O 嘴地苦惱," 不可缺的是箴言卌一(正如我之前講, too perfect and ideal)太多好素質要追求了, 點有可能不可缺 的只有一樣? 就算有一樣, 只有一樣最重要, 數到第 七十個七件都唔會係坐係度唔做野? 雖然聽夫子說 話都緊要, 但距離賢德的婦人差太遠罷! "

上文
我相信路加好想凸顯耶穌對當時人信念的那份震 撼力, 去強調真正跟從主的重要. 重讀上文, 是好撒 瑪利亞人的比喻, 這比喻是用馬大和馬利亞的故事 作平衡解讀(之後講祈禱你另一段的開始)

除了兩者都姓"馬"之外, 在好撒瑪利亞人的比喻, 講誰是愛神, 答案是從傷者角度那個不理祭司潔淨傳統, 不理猶撒分歧的宗教傳統, 去救佢果個. 愛人 証明了他真正愛神.
馬大和馬利亞的故事講誰是賢德的婦人. 用上文解, 答案就係那個不理賢德的婦人是什么, 勇敢地say no; 坐下跟耶穌果一套的馬利亞.

然後
然後路加就講主教門徒禱告. 因為讀完(i mean 聽 完)馬大馬利亞故仔之後, 你代入當時的聽者, 你會 發覺你真係被耶穌拆毀到一個地步你唔知點再祈 禱, 或者唔敢再祈, 因為驚, anyway.....

今日
ok, 引申到今日個topic, 全世界所有企業都標榜 work life balance(做唔做到另一回事), 這是好的, 正如當日猶太人like 爆賢德婦人(or 潔淨away from dead body or 撒瑪利亞人), 是好. 但作為主 耶穌的跟從者, missional disciples, 我地追求什么? 像馬大追求作賢德婦人般追求work life balance, 還是on top of it, 像馬大, look beyond work life balance, 晝夜思想點樣跟主, 學佢typical day @ daily life include market place?

難! 但我相信是較穩陣的方向.

No comments: