Translate

Saturday, January 10, 2015

大鄉里返大陸既網購體驗 (書評 馬雲 vs馬化騰千億對決)

馬雲的阿里巴巴最近在美國上市,這令他成為中國首富,也令本來奄奄一息的雅虎股價起死回生.
那邊廂,騰訊的股價卻越跌越低.

阿里巴巴和騰訊可謂宿敵,一個是網上商務龍頭(中國 ebay, amazon 加 pay pal 仲做埋批發中介),另一個是社交網絡和遊戲一哥(類似 facebook and whats app), 加上佔7成桌面及4成手機的搜尋界霸主百度(大陸版 google) 在 winner take all 的中國互聯網世界三分天下.
本來各自各精釆,河水不犯井水,但既然"兩條平衡線都有相交的時侯",何況這個競爭激烈的商場呢?

除了阿里巴巴想開社交關搶多尐生意,騰訊希望在商貿分一杯羮,兩者在電子付費上爭市場 (pay pal)之外,在網上影視,旅行booking, 防毒軟件,團購,地圖,以及2015新鮮熱辣的網上銀行,馬雲同馬化騰都爭個頭崩額裂.
這一切,當我在港時買了"馬雲 vs馬化騰千億對決"一書中,有逐個板塊的詳細講述. 雖然這本書用了一種決對(好似"我是歌手"做show)的手法寫成,但對我明白兩間公司的業務之外,也令我在多方面起到舉一反三的益處: say google, facebook 或者 whats app 點賺錢,google map 點解免費,整個行業除左收廣告仲有乜發展同新趨勢,以致我們這新世代做網中人,低頭族,鐘意尐乜,有乜需要,生活變左尐乜等等多了些了解.

在阿里同騰訊之間,我討厭馬雲,不會投資他的公司.
他之前在港上市,和雅虎的合作,將公司私有化,在美再上市的股權分佈,業務注入以及股票定價都每每反映,這個人有膽有眼光有實力得些荒誕之餘,對小股東同 suppliers 既權利,係話知你死. 這樣的人主領的公司,只能共富貴而在患難中係會食左你,甚至揾你祭旗,所以我有錢都唔會投,佢升幾多同我無關,我從另一處一樣會賺到.

2014年頭,北灣既同學仔教曉我用微訊,function 蠻多,開始留意和分析這間公司. 年中股價由700跌到500,就將三份一中國移動轉過去.
返大陸親身經歷過有位uncle 買橙都團購,飲茶會先上網訂 coupon, 係 business 都有微訊帳戶,管++去陶寶尋寶,電腦parts冇即買第二日送到等經驗,令我大開眼界(真係大鄉里). 在加拿大地大人少,係好難營運.

返加之後,騰訊跌到分拆之後的新低. 我於是約在 30 減持四分一中國人壽,將騰訊增持多 70%. lets see how it goes.

No comments: