Translate

Saturday, January 24, 2015

求合理化的非理性可能

每逢市場或某股票急升或急跌(1-2%? 4-5%? 10?)都會有人叫我解畫,在網上你亦會見到分析員,証券行出來解釋

股市係一個交易市場,短期價格取決於供求,長期價格則與所有股票的每股企業盈利增長成正比.

所以,企業公佈業績,收購合併分折,裁員,未來計劃.....這些影響每股企業盈利的消息都會影響長期價格. 睇業績要將短期, 季節性以及可持續三個分別&綜合反覆研究.
有時新聞話業績差過預期,股價跌,但其實只是短期, 季節性因素,也許反而是買入機會.

至於短期波動,升跌4-5%其實沒什么大不了,冇乜原因,供求lor. 分析員要揾食,一定要道出一套道理來,我 bilibala 不是靠巴口揾食,而係真金白銀搏殺得番來,一隻我睇好既企業跌,好多時冇消息公佈又或者業績其實ok, 我真係解釋唔到,呢個時侯我反而更喜歡買入. cant find any reason is the reason to buy.

你可能唔會咁做,冇問題,我亦唔一定因為呢個手法賺. 但要注意,市場有過半時間除左供求係冇解,當你日日問原因而又在網上找到"原因",長此下去,會將這些馬後炮市場原因合理化,蓋過左真正重要以及真正反映股市股價的數據和預測,因而錯過了大升,升極都有的機會,當升到盡頭合理化了的你又以為仲有,結果就走唔切.

不是叫大家不求原因,但事事都找到原因可能只不過是自圓其說,自欺欺人

(這跟信仰上,某些信徒乜都話凡事都用神,神安排去 rationize 一切可謂異曲同工,更可怕係:股市衰左仲有個荷包話你知,信仰上壞鬼,係呢個好來好去又唔知你平時做乜既教會圈度,真係唔知,你咪繼續相信係神安排你受苦,好似你條命注定係股市賺唔到一樣,這一點可真要找到原因呢!).

No comments: