Translate

Friday, April 17, 2009

顧問

什么是顧問? 即是照顧和答問.
現在無論是企業, 政府或志願團體, 都喜歡聘請一班又一班的顧問, 就連我公司亦不例外. 請了不同的會計師, 律師(仲有維他命 C同心思思)來為公司上下把脈兼照肺.

尋日, 顧問 ABC 和一班高層開會. 提交公司的健康狀況報告, 和推介一班高層食邊隻維他命 C.

公司健康當然唔多好(你做顧問, 乜都話好, 鬼請你), 話我們 projects 太多, 人手太少. 未來要請人, 要 cut 咁D 無謂 projects.
開會之後, 我同老細講:「果D問題同答案, 我一早知啦! 我每季都同你講架.」
我下屬聽完開會內容, 更谷氣:「問題同答案都一早知, 點解仲要比咁多錢, 請班顧問來話比我地聽?」

做顧問真係好爽, 收幾百蚊個鐘, 同公司上下照長命肺, 然後提出幾個問題, 比幾個方案你揀, 幾十万袋袋平安. 其實, 問題? 間間公司都是那幾個, 方案亦一樣, 而且公司間間有本難唸的經, 知易行難, 比完錢, 講完一輪, 可能什么也改變不了.

不過, 為何全世界各大公司都捨得花幾万幾十万幾百万的顧問費去提出老生常談的「廢」腑之言? 難道錢太多? 定還是所有「廢」腑之言真的有用?

有幾多次屋企人同你講肺腑之言而你又聽?
正因為係屋企人, 越大條道理的說話不就越難頂, 越難接受?
因為從來不是誰有道理我們就聽從誰
而是我們聽從誰(buy邊個), 誰就有道理(就buy邊套).

一家人如是, 一間公司更加如是.
公司講士氣, 講和諧, 叫誰做這個醜人去提出方案?
公司同事朝見口, 晚見面, 你話你係泥菩薩, 誰信?
顧問就可以充當「醜人」和「菩薩」的角色.

所以, 公司什么也找顧問.
如果你屋企有講道理無法達到的和諧改變, 不妨找顧問幫手.

No comments: