Translate

Thursday, May 21, 2015

金融佬的原罪 (Re: 金融佬與教牧係同路人嗎?)

多謝 Tony 嘗面,兩個麻甩一起,以一個題目做起點,筆影舞動一番.

Tony話:
當我們再留心「積攢錢財」在雅各書第五章一至三節的經文意思時,經文指出當時的「富足人」積攢財富到一個地步,這些財富已經壞了、蛀了及生鏽了。因此,這些「富足人」的問題是他們不善用資源而構成浪費。固此,若財富資源能夠被好好管理、投資、善用及幫助他人時,留下錢財投資並不會構成「積攢錢財」所產生的浪費資源之情況。其實,當財富資源被好好管理及投資時,這是可以成為多人的祝福及幫助。

這是個對何謂「積攢錢財」很好的理解:
"善用資源,不浪費又成為多人的祝福及幫助."

無奈今日的教會/信徒,對何謂「積攢錢財」似乎有另一番解釋,令到金融佬和教牧就算要作同路人,都有點一水隔天涯,要起條橋或者划船先能同路.

在教會有唔少關於金錢的教導,有對有錢佬寶貴的提醒,亦有一些對「積攢錢財」的誤解或者不設實際的要求.

讓我羅列出富人的原罪(註一).

為左錢?
一般人話「積攢錢財」 = 淨係識賺錢
唔好花晒尐時間掛住賺錢!
比你賺到又點?如果冇左健康,家人關係,值得嗎?
錢可以買到呢尐愛同幸福嗎?
瑪門同耶穌,你為乜揀瑪門? 歌仔有唱,"愛了世界你怎愛耶穌,其實心底一早知道"

絕對認同.

但呢個亦唔限於教會教導.
我公司我老細都不斷講 work life balance 既重要,我都知架!未信既都知道.

問題係:
好多人係冇得揀.
好多人係有加班,但冇加班錢(我就係例子之一).
就算周五六日唔想返團契同崇拜,都冇人想加班架!我唔係傻,間間公司為左「積攢錢財」精簡人手,令幸存者多而又多咁加班,我冇得揀既話,可以點?
已經做到隻狗又冇加班錢,返教會仲要被人話為左錢同愛世界,豈有此理?!
感謝主,神已經訓練到我唔再嬲呢類親切既慰問. (註二)

如果低收入要加班,高收入又要加班. 咁有得揀既話,我希望高收入呀!

現實是....
跟據香港最新各行業收入中位數統計,金融佬係平均 2萬5千6一個月,同人均 gdp相若,又比工程系低,什么金融才俊,其實都係阿四.

金融佬不見得特別賺,有幾多係投行賺幾百萬一年,花紅仲要係人工既一倍.
佢地每周工作120小時起碼,但揾幾年就收得工,我唔敢話咁樣值得定唔值得.
我唔係佢地,某程度上我冇乜資格 comment佢地 work life 唔 balance.

聖經點睇?
回到聖經,「積攢錢財」既原話來自福音書裡的耶穌,馬太福音第六章. 從前後文可以了解得到,耶穌是以積錢在地(會朽壞)和在天(不朽壞)作比較. 打落去係叫我地醒少少(眼晴明亮)做明智決擇,事奉主還是事奉財寶. 耶穌進一步指出為何事奉主比事奉財寶更明智: a. 神會照顧人基本需要,人唔洗擔心,b. 擔心同搏命爬未必管用(誰能使壽數多加 + 之前講會朽壞) ,c. 世上什么最珍貴?耶穌話身體勝於飲食,生命勝於衣裳,當時人的飲食佔開支一半,而衣裳係奢侈品,翻譯成現代版,大概是身體重要過供樓,生命重要過去歐洲食玩買(唔睇戲唔去日本,再高檔尐),揸靚車.
所以,耶穌以先求神國神義作那段的總結.

這段經文如果冇理解錯誤的話,是個從屬的關係.
我們要跟從主. 沒有否定「積攢錢財」所得到的福氣,而是給人另一條出路和選擇,指出跟從主更好更明智.
傳統將兩樣放在對立面,及將金錢收入妖魔化,未必合理,除了加增人不必要的罪疚感,也無法令人停止追求"邪惡"的金錢(註三).

問題係: 乜野係先求神國神義? 乜野係積財在天呢?係咪心態ok就心安理得,只要我自覺為主就可放心揾錢呢? 如果係,聖經就專為我服務.
其實如果讀番轉頭,登山寶訓係有講一系列既行動同貼士,一大堆如何積財在天的建議,係富人窮人都可以做,難做但唔係做唔到架. 
當中冇叫你分晒成副身家,冇叫你唔比賺錢,只叫我地在公司家庭待人接物果陣,返教會果陣,點樣做番個合神心意既人.

呢點實情係叫我們番返 Tony 那個 point, "善用資源,不浪費又成為多人的祝福及幫助...."
假如我地將積財之簡化成"淨係識賺錢",瞎子領瞎子既離地教導,將會一生咁控訴我地,亦令金融佬永遠同牧師無法成為同路人.

當我地明白左乜野係積財同積財在天上. 咁具體既跟從係乜呢?當中有什么可行既路,有什么壞鬼攔路?

似乎 Tony 同我都冇乜多講,可以各自發表,講多尐嗎?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
附錄:
Tony 文中第二點 - 財散人安樂提到:
若積財引至不善用資源而構成浪費,我們的確要好好計劃如何運用我們的財富。其中一個重要的計劃,就是在我們離世後的財產管理
關於遺產,財散人安樂我的確有考慮. 
見到身邊唔少人,唔係新馬仔,溏心風暴,小甜甜那樣大富大貴之家. 得幾十萬,百幾萬都可以令下一代反目成仇,甚覺可惜.

都係果句,具體上點安排,我仲諗緊,正如我上一篇分享,機構唔識賺錢,大舊遺產比佢,一係令佢大洗左,一係打散佢,再唔係遂年比,咁果筆錢又該交比邊個管呢?比自己人咪會爭,比外人又會唔會似梅姐咁?

哈哈,我有呢尐打算,又會被人話,"無知既人啊!我今日攞你命3000,你仲計咁多為乜?"
我會答,"我就係喜歡計,乜都會計一餐,所以我係金融佬,亦喜歡做金融佬."

註一
按美國人的定義,我未有耐係有錢人. 我又唔會折墮地話自己窮.
我屬於比下有餘,比上我會知足果隻.
我只能從金融佬/打工仔加一點生意人角度思考.
至於富二代同暴發戶,唔係本文討論範圍.

註二
教會人好叻,佢在台上,在大圍分享果陣話你,私底下關心你果陣又好同理心甘明白你好忙好困乏,但好明顯佢係同理心唔係同意你. 佢責備你嗎?冇,佢同大圍講之嘛!你覺佢講你即係中啦!可能聖靈同你講呀!

對住(某部份)一群真心,善良但離地既弟兄姊妹,有特別既價值觀,用特別既關心技巧關心你,我真係唔知佢心裡面真果句係乜(即使佢真心),
所以我唔介意,心領其良意,但又真係有困難交心架喎!
(PS: "你"當然唔係指 Tony 你啦!大家咁熟.)

註三
當時猶大人普遍覺得有錢係神既祝福. 點解神祝福佢?因為佢愛主,我以有錢人進天國係最容易.
這是當時猶大人的成功神學.
亦因為咁,當路加福音19章耶穌話有錢人入天國難,所有門徒都打左個突,問,"咁邊鬼個得呀?"

耶穌要撥亂反正,一定要串爆當時人,所以往往令我地覺得耶穌同錢係對立,跟從主唔可以揾錢.
對於 buy in 成功神學既,用耶穌呢招,對立串爆佢啦!
對其他人,我地要持平尐處理有關錢財的教導.

No comments: