Translate

Thursday, June 12, 2008

物競天擇

小學讀書, 老師教我地大自然係一個弱肉強食, 物競天擇. 獅子同土狼食山羊同梅花鹿, 山羊同梅花鹿食青草, 青草飲天露....好一條食物鏈. 時光飛逝, 讀大學果陣, 又聽D C C姐話:「出到社會做野要小心, 因為弱肉強食, 就算你唔害人, 亦要小心比人蝦.」似乎由細到大, 所有人都認為「弱肉強食, 物競天擇」先係生存既必然之道....

上月四川地震, 卻比我認識到另一套人生哲學 - 原來守望相助, 係會對身邊既人, 以至整個社會同自身得益, 甚至令多人得救, 我又見到好多人犧牲自己去拯救別人, 感人之外, 又道出左呢個世界另一套處事方式, 又或者講, 呢個世界既出路 - 互助互愛同犧牲既愛.

香港人每次振災都好熱心, 出錢多, 出力亦唔少. 諷剌係: 香港人又正正係世上最貧富不均, 最弱肉強食既大都市. 點解我地可以對遠方受災同胞伸出血濃於水既愛心關懷, 卻同時對身邊既同事同學鄰居同弱勢社群不聞不問甚至落井下石? 振災出自真心, 我從不會也不應懷疑的. 但辦工室政治同M型社會現象又一點不假. 唔通「弱肉強食, 物競天擇」才是常理, 而「互助互愛同犧牲既愛」只適用於非常時期呢?

聖經裡面講乜野人係有福? 係清心定係爭名奪利? 係使人和睦定係勾心鬥角? 係宣揚公義定係千「謊」百計? 究竟邊套最work, 而我問心果句, buy邊套? 行邊套? 假如現實社會中, 我地愛多一點, 情願犧牲/禮讓多一點, 世界會比依家更可愛. 既然我經歷左主耶穌犧牲既愛, 以及教會裡(大部份正常情況下)既互助互愛, 我就有本份同本錢, 係冇地震冇水災, 平平無奇既日子裡, 令世界多一點愛, 少一D/.

No comments: