Translate

Tuesday, May 3, 2016

不能戒奶之秘密

你會奇怪,為什么教會老是推介"阿媽係女人"的成長書和打鐵趁熱的功用書?為什么教會會像端木皚所說"不能食糧而吃奶"呢?

以下是我過去廿年的觀察和觀點:

大環境
1. 在香港田鴨式教育下長大,讀書就是硬記死背,應付完各個考試,然後畢業,就放下書包,這個人生重擔.
一個忍受了廿年讀書苦楚與逼迫的人,絕對是吃得苦中苦的人上人,但叫佢 enjoy 讀書就怪.
不怪,只有怪人才見怪不怪.

2. 中國人出名實用主義,講求效率,又要即學即會,現炒現賣.
閱讀一些冷知識,速乘法,短短的散文還可以,又長又臭就可免則免,除非係城中熱話,八卦,陰謀論,禁書禁刊就另計.
(所以我們華人最適應今天的網絡文化. 大國掘起更加走在最前,連一般詞彙都嫌太長,乜都縮成兩個字攪惦).

3. 要滿足度穩定,一睇就明,容易吸收,快靚正,有時間都睇動新聞,動漫啦!鬼同你閱讀喎?

自以為讀
按這大環境而論,信徒閱讀率,可能已經比"外面"平均高好多.
至少每周主日讀下經,一年一次在教會一擔沙糖一擔屎下讀了四分一至半本靈修書.
按十個信徒一個組長的比例下,組長又會讀多一點添.

人是一群愛比較的動物,當你比身邊人多讀了一點有營養的書籍,就不覺得自己不濟了.

當你明明覺得閱讀慘過擔泥,但為左神,你摺開本書讀上一兩頁,忍受沉悶的煎熬,就感到好委身,屬靈左,生命改變左(謙卑的你當然唔會承認自己屬靈. 你只是感到屬靈左,生命改變左,就夠了!)
永遠咁樣同人比,又同自己的過去比,就冇得輸,自以為有好好的喂養,並為此感恩不斷.

機會
從教會立場看(不代表我認同),要鼓勵一班唔喜歡閱讀佔多數的信徒閱讀,你會點?
記住: 果班友仔可能只有胃口食一本,你一年只有一次機會.

教會正常地會有以下考量:

1. 俾好味卡樂B你食,卜卜趣,當然正,但冇營養

2. 俾牛扒你鋸,未必人人食得落,有人要生,有人要全熟,有多汁,有少汁,有人冇牙,有人冇刀叉用,總之好難服事.

3. 俾奶,俾 formula 就皆大歡喜.
當教會假設你只有胃口食一樣野,當然俾奶,0 歲到 百二歲都入到口,你冇牙,你冇叉用,凍飲,熱飲都得,我致少質你食,質大你先嘛!

限制
另一方面,教會/團契揀讀物,有以下限制:
1. 人人都能包括到在計劃之中
2. 要人人有份不落空,推介的書本一定要:
a. 人人都會明白,唔用腦都明 (easy enough) 你只要花點時間將你生命經歷自然地,合理地或胡亂地牽扯到有神的介入,就任務完成
b. 能預計到人人會有得著(take home-able)
c. 合乎教會信念.

在合乎教會信念一點上,是非常重要. 不能讓信徒受傷害,反過來懷疑信仰.
又由於要函括天上地下一切所有的信徒,要保障連最baby 的信徒吃了書卷後會快高長大(做多多事工),而且唔會致癌,唔會出疹,甚至唔會俗親.....
ie. 嘔奶就得,"令人噴飯的"這種毒物就 no no 啦!俾你放入拉記已經仁至義盡.

可以點唉?
經過一輪精挑細選,能夠推介的,除了阿媽係女人同工具書,還能夠有什么?你講?
(其實不止閱讀,上述邏輯思維可以在講道,團契,詩歌,事奉,教會的一切中體現)

因為地球太危險,返明亮晨量才最安全.

因為吃肉吃糧即使有益,但吃奶仍是最穩陣!
牛奶,羊奶,馬奶都唔夠好,最好由教會自制的靈人奶,對 BB更有益. 幾時要,就揸乾揸淨班主日學奶媽,用盡吃奶之力做一份私房靈奶(我都有份做過幾本,仲未計自我審查,改來改去its crazy and its not worthy). 資源有限,或冇時間,買街外奶粉最經濟實惠.

教會就是一個廣大的育嬰場,為兩歲以下屬靈 bb而設,奶多人不怪.
要達到這育嬰要求的讀物,對大部份已成長(出了牙仔)的信徒而言,自自然然成了"阿媽係女人",什么都了無新意啦!

信徒是否老是想吃奶是一回事,基於教會(以為)一年只有一次機會,以及在選書上的自我限制,教會只會喂奶而不會喂糧.

感召
其實教會不是不知道這種"偏心"對(認真)信主兩年以上的人是一份煎熬,亦會限制了這群信徒的成長(甚至令其流失). 但為什么教會仍然"執迷不悔"呢?

因為教會與其因材施教,總喜歡用道德感召(所謂神的方法)去解決教內(教外)的不公和不均問題:

1. 要合一,要包容. 所以一教會/團契/小組,一齊睇一本書.

(乜書?當然上述那種.)

2. 做大既遷就下做細,明白的遷就不明的. 睇下耶穌!放下九十九隻羊去找一迷羊.
(這當然是錯解經文,但教會永遠是這樣想)

3. 你乜都明晒?點解覺悶?點解唔肯謙卑?你自以為豐富,實際上是貧窮....

(喂!你十年都教我 + - * / 同背九因歌,我悶好正常,我想升班你就話我驕傲,乜道理呀?)

4. 如果你同神關係好,點會唔想讀想追求?

(我阿媽同我關係夠好啦!佢好愛我,但唔代表佢煮乜我都有胃口嘛!依家叫我幾大都用奶樽飲奶奶喎!即使我照食,你都唔洗逼我次次讚好味好享受嘔奶同俾你掃風?神唔係東方不敗/習大大,你都唔好做689好唔好?
再者,我真想追求,就不會甘於重覆同獨孤一味飲奶)

5. 識得食自己既人永遠都識得揾食架啦!
貪方便可以上進深主日學(揀個勁尐,肯教深尐,落地尐既老師),去圖書館借書,勤力尐可上網,聽出面講,睇信仰百川(i mean 時代論壇,唔係果尐一味識鬧教會同轉貼教內醜聞既網站,科科),仲有去出面買書自己煲.....

教會可以因為上述的種種道德感召,合理同反智地忽略較成熟信徒的牧養嗎?

6. 對於領袖(肯做,而唔係少少頭腦知識就也文也武果班)教會點會忽略呢?對他們這一群,教會會重點培訓.
培訓內容就是在他們超忙的事工之上,感召他們再上一個課程,再讀多本阿媽係女人,兼讀多本工具書裝備自己.
"每日半個鐘,一周兩個鐘,咁都唔可以俾神?"
"大佬! 係好鬼多個鐘之上,再加幾個鐘啊!你唔識計數點同神交帳啊!"

忙到爆連睇漫畫都冇乜精神,邊有力又睇多兩本咁悶又學過晒既書呀!衰鬼!

TVB個B
今日 CCTVB 不斷唱紅同制垃圾既電視節目,流失了不了觀眾,CCTVB 為什么不思進取?
幾年前播套天與地,有人話係神劇,有人唔知佢講乜,為什么觀眾對其評分會好壞參半?

當呢個世界,始終有百多萬放工唔想再用腦既觀眾支持. 你革新會吸引更多新人? 減少人離開?還是令更多鐵一般的支持者隨流失去呢?

我諗這是今日教會同樣面對的困惑,沒有推倒重來的狠心狠手,一切教會新思維,都只係換湯不換藥,只會加重一班事奉人的重擔.

No comments: