Translate

Friday, June 19, 2015

讀平準書後感

剛讀完"史記平準書"及其釋義一書
薄薄只97頁,兩日就讀完.

平準書是古代經濟史書,講述漢初70年的經濟政策及其對民生,社會,國力的影響.
令我了解在一個冇大數據既農業社會,如何係唔加稅既情況下,令政府財政充裕.
在國力不斷上升既同時,要不斷用兵,於是所有錢都用在維持同擴張,最後有係得個桔(雖然亦因為前後140年既興旺,令我地到今日都稱自己作漢民族,或者都係值得掛?!

總括文景時代,是無為而治,自由經濟,量化寬鬆,令百物蕭條的社會生機勃勃,但貧富懸殊到極點.
武帝時對外用兵,幾野就將70年儲下的國庫用光,利用鹽鐵,均輸,平準同緡錢四招就乜錢都番來,卻又害到國富民窮,到頭來這些計劃經濟不過是窮兵黷武,好大喜功,無功而回.

讀歷史令人以古鑑今. 但將來如何,真的可以靠望住倒後鏡去判斷前面條路係點,要開幾快,幾時轉彎幾時停,真係可以嗎?

No comments: