Translate

Monday, April 13, 2015

耶教會思迷之擋不住的十億豪情

當香港人在鬧爆千四億三跑,為抗爭達致一周一行是得還是失,股市發癲咁升悔恨冇買港交所或鐵路股既時侯,我們耶教會亦不甘後人,來個更爆更 juicy 既十億建堂計劃.
爆因為十億對唔少人來講係天文數字. Juicy 因為無論教內教外,在坊間未了解任何具體細節前,而引起廣範而激烈討論.

九龍城浸信會籌建10億教堂 教友質疑建堂金現1.6億 執事會主席﹕不要怕 只要信

有全憑信心,不要怕只要信的
有開火鬧爆,指它為大白象,十億可以有更多用途等指責
亦有持觀望態度,想先了解同查訪"有消息人仕"再評論的.

計我話香港寸金尺土,樓市年年升,天價再天價,sky 唔係,heaven is the limit. 一間五千人,十年後可能過萬人既教會要用天價去蓋好有乜出奇呢?
一個連出口馬桶都話自己係一帶一路既基建年代,恐怕最後雯用卅億才完工.
我信會架
但不要怕
如果當中有些有錢既信徒,為呢個大家庭出人人出幾球,住大尐起靚尐,令多尐人信主,在區內做多尐社康關懷服務,又點解有問題呢?

串尐講,不信既傳媒或未信既朋友,"你地係呢件事上無份,無權,無記念",又唔係叫你捐錢,關你乜事?
我有錢,我鐘意,我認為係合神心意呀!

若我要扮屬靈,從聖經同教會歷史既角度看. 你覺得十億建堂太大,你真係大驚小怪.

早在出埃及記,以色列人就用金用銀造了一敬拜中心 - 會幕. 當時以色列人是在曠野飄流,冇收入,靠神每周六日"救濟"嗎哪為生,用私己棺材本造出一個所費不菲天價會幕來敬拜神. 出埃及記 38:24-31記載了他們在金銀銅這些當時屬極稀有金屬的花費.
到大衛同所羅門建聖殿就更是豪情億萬噸. 記錄在歷代志上 29:1-10. 金銀銅鐵"石",花費變態多.

教會歷史裡,靚靚教堂多的是,就是今天,你同我去歐洲,信與不信,都會同付一門票去 St Peter, St Marco, St......參觀. 裡面既名畫雕塑通通價值連城.
咁樣講代表我認為聖經支持嗎?
更正確講聖經冇反對.

不過,此一時彼一時,以色列人集全民族的財富建一會幕/聖殿,家陣香港有咁多教會,唔係只此一間.
另外,會幕/聖殿,或者中世紀時的教堂都係當時當地的地標,經濟,社群,醫療衛生福利,文化知識,甚至政治既中心(等於集金管局,庫房,福利局,教育局,醫管局,文化部.....甚至警務署,軍統於一身).
聖殿,教堂功能遠遠超過今天,起得勁尐人人覺得好正常,今日教會有冇必要花這么多在一所建築物上呢?

這問題值得那間教會(及一切計劃植堂的教會)再三慬思.

地方淺窄當然可選擇開多一兩堂崇拜,外判一些事工或聚會到別處,亦可選擇租用別處.
若說租,一樣要花錢,某些用具又要買兩套,可能花更多.
開多一兩堂會有人力資源問題,要不用多尐人,要不某些人要跑兩三轉,疲於奔命.
當地方有限而人數卻不斷加,亦容易產生資源爭奪的紛爭與不便.
問題係,地方大了是否能解決問題呢?
以前細個,暑假成班表弟妹會在婆婆家住,表妹一發痺氣就將自己關在洗手間,然後急死,因為大家都冇得用.
去到加拿大,地方多左,假如表妹大唔透,又玩關門,已經唔怕佢,因為加拿大的住宅有兩個甚至三個洗手間.

這種間歇性資源爭奪不再成為問題,但我要每月洗多一兩個廁所,吸塵洗地都耐尐. 結果地方大左仲做得多,而且人多左關係就會更易疏離,教會不再是一個家,變成一個小社會. 以無數節目同活動維繫,最後仍然係果句,有辣有唔辣.

更何況,五十幾年樓齡的建築物,重建好還是維修好,係一個實際而唔離地要面對既問題.
所以,如果根據市況,聖經,同實況,似乎十億,建堂都唔係非黑即白的對錯問題,而是財政,喜好,選擇問題.
那為什么每次建堂都攪到咁面紅耳熱?有尐人反面,有尐去另一間教會?
我認為就是因為教會牧者執事提出建築物的實況問題時,太屬靈化地將一切喜好,選擇變成非黑即白的對錯問題.

我經歷過兩次植堂,每次教會都搬出憑信心,不要怕,只要信. 以為那些是理由. 其實是偷換概念,令會友成了任何議題的橡皮圖章,我投 yes 才有信心,投 no 就冇信心,問多句都令我感到萬般無形壓力.

點解唔可以將所有選擇拿出來分析利與害,係,你做左好多功夫,到頭來奉獻最多亦可能係你,但一家人,你叫得我出錢,比我知多尐有乜問題呢?

要鬥玩解經么?

  • 講約書亞記其實係爭戰唔係植堂,講所羅巴伯人家被擄歸回啊,仲有係全用政府錢興建架,689在三跑以外用錢幫你建堂才顯出不要怕只要信.
  • 又或者你有信心,唔好借錢,等儲到一筆過才買,因為借錢,取利不合乎聖經嘛!
  • 講返聖殿的歷代志,也是用政府錢興建,此後百姓奉獻主要亦只是維修. 聖殿幾百年, St Peter 文藝復興時擴建至今也幾百年,都是維修,為什么擴堂才合神心意呢?
  • 大衛又點計?神講明不許他建殿,但結果給他更大祝福,應許他子孫繼承他的王位.
  • 到新約耶穌時代,猶太人十個人就可立一個會堂,信徒兩三個神就耹聽禱告,聚會在大戶人家開放自己的家,是一堆家庭教會. 不用大型建築物. 上代華人教會多是承傳這個傳統,教會以樸實為主.

可見用不用擴堂聖經其他有贊成亦有反對.
(當然咁講會被人話你驕傲同唔順服,但我講聖經,企圖順服聖經,何來驕傲呢?一班信徒點解順服係單向?聖經話彼此順服,應如何理解?冇話過俾錢先算順服喎!)

當教會高層以為自己抓住神心意,在表達教會需要時顯得不顧現實,訴諸聖經但非常一面倒. 實在令人反感和失望.

用不信既傳媒術語講,求主幫助教會高層公關做好尐
可能不信既傳媒選擇性佈道,"不要怕只要信"不是教會回應既全部.
亦可能因為我經歷過兩次植堂,有過不快經驗,誤會左一件神看為美的事.
誤解不足為外人道,可惜,從來不是清者自清.
即使乜都你岩晒,公關呢方面教會真係醒爬尐,又或者真係要悔改.
尤其係呢個有樓冇樓各佔一半,貧富懸殊,社會撕裂既處境,教會仍是世上既鹽同光,需要更多智慧同忍耐.

No comments: